fredag 12 oktober 2012

12 okt En knasig vecka går mot sitt slut

Onsdag:
Tycker det är lite vardagsironiskt att samtidigt som jag får nej på ett sökt arbete, levereras kattmat från samma företag utanför min dörr.
Katten har åtminstone mat är rejäl tid fram över.


Torsdag:
Är torr i munnen av irritation.
Som bekant ser jag över alla möjliga abonnemang.
För en tid sedan blev jag uppringd av Phonera (var kund där tidigare). Blev erbjuden att flytta från dåvarande Qall tillbaka Phonera, detta trots att jag var öppen och berättade om min plan att säga upp skiten i samband med ändring av mobilabonnemang. Inga problem. "Vi tar hand om straffavgiften".
Gissa vad?
Jag ska få det som ringpott!
Men jag ska ju säga upp skiten.
Grrrrrrr!
Åsså fattar jag inte hur LikedIn funkar heller.
Dags att dricka kaffe. Nä, jag drack visst nyss!


Känner mig som Michael Douglas i "Falling Down".
Skillnaden? Jag har inget vapen.


Har fått mail från Phonera. De bollar tillbaka mig till Qall pga för hög slutfaktura.
Hahaha! Ska man skratta nu eller ta paraplyet och dra en vända på stan?
Alltid finns det nån idiot att hugga ned.


Veckans vardagselände kröntes i natt när katten kräktes på min bordstablett och min vita kudde.
Inger noll respekt i tillvaron.
Kaffet är gott i alla fall.


Fredag:
Har precis rätt ut telefontjorv mellan Qall och Phonera.
Jag vann.
Och jag säger upp skiten!

 
Sitter på ett fik med kompis.
Hon äter soppa till lunch.
Jag dricker kaffe.
Två små kannor kommer in: kall och varm mjölk.
Trodde jag.
I den varma kannan: soppa!
Gissa vad jag häller i kaffet...

Dags att spana in bildbyrån som jag är med i. 
Har inte skött kontot på ett tag. 
Stöter genast på patrull - inloggningen har slutat fungera!
Och i tvättstugan luktar det bränt, torktumlaren låter som ett tröskverk.
Jag ska nog vara försiktig med vad jag tar mig an idag. 

Hela veckan har ju varit knas!

I nyaste nr av Mat & Vänner: LA-bilder av yours truly!

Inga kommentarer: