torsdag 24 maj 2012

24 maj Det där med att köpa cykel

Funderar på cykel.
Hård fundering.
Har en tilltufsad på innergården.
En mountainbike. Hold your horses - en sån där cykel-på-köpet.
Vad är fel med den då?
Ingen fotbroms.
Handbromsen är vass som fan.
Rädd att jag flyger över styret.
Typ.
Ingen pakethållare.
Ingen korg.
Inget stöd.
Inga stänkskydd.
Jävligt många växlar.
Vad vill jag ha?
Jo, en s k mormorscykel. En sån där som man bara cooltrampar fast snabbt när underlaget tillåter.
Korg.
Pakethållare.
Modell rejäl.
Så jag sonderar terrängen.
Går till Cykelbjörk, Team Sportia.
Första frågan: antalet växlar.
Nöjer jag mig med tre finns det plenty och på Blocket... look no further.
Och apsöta på Team Sportia.
Ett exempel på Blocket.
Eller den här.
Eller varför inte den här?
Eller så gör jag så här.
Skiter i detta nu. Cyklar på den jag har och ser om jag överhuvudtaget cyklar och överlever.
Sen får jag återkomma.
Jag får öva i Haga. First thing in the afternoon.

Inga kommentarer: