måndag 21 maj 2012

21 maj Det är måndagmorgon och mitt huvud känns så tungt

Ibland känner jag mig som en piga.
I mitt eget liv.
Städning & plock tar aldrig slut.
Jag skulle vilja att det tog slut.

Jag får nattgäst.
Annars hade jag struntat i råttorna.
Vadat bland dem ett dygn till för jag är slut efter helgen.
Så är det bara.

Tog paus och nyttjade balkongen som inte är min.
Occupy.
Åt min scrambled eggs & fransk ost och drack mitt kaffe.
Beklagade mig angående städningen för Madame U.
Hon städade tydligen också.
Så vi drack vatten i parken en stund.
Och röjde vidare.

Tänkte: dags att hojja fram hojen men min avbytartång är just så ovass som jag misstänkte.
Jag måste nämligen bryta upp låset.
Jag gav upp.
Ringde på hos alla möjliga grannar men varför skulle de sitta i varma lägenheter en sån här dag.
Varför vara inne när man kan gå ut?
Jag la projektet åt sidan lite glad att jag iddes försöka.
:-)
Ibland måste man.

Inga kommentarer: