onsdag 7 december 2011

7 dec Man ska vara glad så länge det går

Teknikvärlden är ett lapptäcke. Man förbättrar i en hörna men måste genast lubba diagonalt i rummet och komplettera korrigeringen man gjorde.
Så där håller det på.
Framochåter. Framochåter.

För ett år sedan köpte jag en mojäng - KVM Switch - som kopplar ihop mina två datorer.
Anledningen? För att kunna använda min skanner och skrivare vars drivrutiner inte snackar ned Windows 7, som är installerat på den nya datorn.
Detta har fungerat fläckfritt.

Med den nya skärmen - inkopplad idag - kan jag till exempel se med HD-kvalle OM jag använder en hdmi-kabel.
Låter alla tiders!
Men då funkar inte switchen... Till den funkar bara en vanlig VGA-sladd.
Tillbaka till ruta ett.

Har förstått att man på nåt vis kan skapa ett nätverk och skicka filen via den andra datorn (som har xp) och på så vis - antar jag - kringgå allt.

Eller om man har en fet plånbok - köpa ny skrivare och ny skanner. Men det är sanslöst!
Således.
Jag vet inte om jag orkar med ett till tekniskt projekt när det finns annat att hugga i.
För på listan finns: Grafikkort & Den Trådlösa Routern.
Jag dammsög datorn förra veckan.
Det är alltid nåt.

Inga kommentarer: