lördag 10 december 2011

10 dec Kaos är granne med Vanadis

Bekant bekanting är superglad över nyväckt politiskt intresse. Dennes seger? Politiskt lappkast - Vanadisbadet skall rustas upp för 53 miljoner.
Fanns det inget annat att lägga pengarna på?
Snacka inte brist i kassan sen.
För övrigt tycker jag att politik är lite viktigare än så.
Men det är ju jag.
Och jag är en som badar gärna, ofta och nära - om det går.

Börjar jag bli förkyld?
Det svider i ögonen.
Rök ger samma symptom.

Kaos inne i stan. Nobelfest & demonstranter.
Hur kan man ge tillstånd till nazister att demonstrera en dag när polisen ändå har fullt upp med att försäkra ekonomer och fysiker i svarta frackar att ta sig från A till B?
Vem tänkte fel nu då?

Snabba dig att sko dig innan nån annan trycker ned sin sura innersula i käften på dig.
Det är mantrat för dagen.
Om jag vann? Antagligen inte.
Fick igen pengar på skatten.
En del av dem var ju ändå mina.
Och fort var de uppslukade av diverse svarta hål.

Inga kommentarer: