fredag 25 februari 2011

25 feb Madonna på loop

En dag jag har längtat efter.
Sov med benvärmare och vaknade utan värk. Sånt känns bra.
Men igår inatt när jag kom hem hade jag en galopperande huvudvärk och grannen ovanför loopade stenhögt med Madonna igen.
Inga öronproppar hemma.
Tog på mig morgonrocken och knatade upp.
Musiken DUNDRADE ut i korridoren och jag tog mod i mig och ringde på.
Tror ni han öppnade?
Ringde, ringde och bankade och tillslut öppnades dörren.
"Nu får du ge dig. Sänk volymen".
Han var full, groggy eller påverkad av nåt. Mumlade nåt osammanhängande och jag vände på sandalklacken och gick ned.
Men tyst blev det.
Hur ska man hantera det här om/när det händer igen?
Och vad pinsamt det blir att mötas i trapphuset.
En till galning att undvika.

By the way - på tåget hem igår körde SL med full luftkonditionering trots -5 grader ute! Tur att man har en Iphone. Mailade in klagomål nånstans vid Medborgarplatsen.
Idioter!

Inga kommentarer: