onsdag 5 januari 2011

5 jan Vem vill hänga med mig?

Pysseldag innan kvällspasset. Men vet inte var jag ska börja. Allt behövs göras, ingen deadline och ingen panik. Eller? Egentligen vill jag "hänga" med nån men orkar inte leta upp någon kandidat.
Vill bara bli uppringd, nu när mobilen är laddad.

På tal om mobil.
Spelar ingen roll hur mycket research man gör. Om man rör sig i den prisklass jag själv vadar omkring i är det som regel att man blir missnöjd över sina köp.
Alltid är det nåt.
Metallisk ljud.
Knepig T9-funktion.
Eller lätt att missa meddelanden.

Min förra telefon blinkade när jag hade missat ett samtal eller nytt sms var inkommet.
Förmodligen gick det en hel del batteritid till det.
Min nuvarande telefon har inte den funktionen och sanningen är att jag saknar den.
En tur på toa... ja, ni fattar.
Men å andra sidan behöver man inte svara eller vara tillgänglig jämt.
Inte för att det ringer särskilt mycket men i princip kan man missa nåt verkligt viktigt. Jobbrelaterat.

Sanningen är nog att jag vill vara mer med folk än de vill hänga med mig.
Så har det ju alltid varit.

Inga kommentarer: