torsdag 20 januari 2011

20 jan Dagens funderingar

Försäkringsbolaget är snälla och ersätter men självrisken...
Vi får se vad som händer. Dags att uppgradera?

Har blivit rekommenderad en film "127 timmar". Baserad på en verklig händelse.
En bergsklättrare råkar ut för olycka, fastnar och måste såga av sig armen! Helläbbigt!
Behöver man se sånt?
Gissa vem som har gjort filmen, jo, Danny Boyle, han som bland annat gjorde "Slumdog millionaire".
Fast om Talented Mr M klarar av rullen borde väl jag göra det också.

Annan fundering: Varför gnäller Helena Bergström? Ska "Göta kanal" ha priser bara för att folk går man ur huse för att se skiten på bio? Antal biobesökare är väl inget argument för att Colin Nutley ska ha priser.
Eller tänker jag fel?
Händer det saker i Institutets korridorer som liknas vid mobbing?
Eller är det så att både Helena och Colin har tappat vad man kallar konstnärlig kvalitet, får veta det och blir sura.
Kom bara inte dragandes med förklaringen Den Svenska Avundsjukan - för det är inte anledningen.
Jag vet inte.
Men Helenas snor eller skratt vill jag inte se.
Så jag slipper.

Inga kommentarer: