onsdag 12 januari 2011

12 jan Apparnas förlovade land

Iphone är verkligen en godsak för fotografer.
Diverse appar (program) går att ladda ned till mobilen. De är antingen gratis eller kostar 7-15 kr (en engångssumma). Bilderna nedan är tagna med appen Hipstamatic. Som ni ser med grönstick och Holga-stuk. Övriga bilders tekniska kvalitet är betydligt "bättre".
Jag har laddat ned tre andra appar: Old camera, Toy camera och Tilt and shift.
Jag återkommer med exempel.
Bilderna på Rödluvan längre är bara en koll att överföringen fungerar.
Men jädra vad batterislukande det är.
Och surftid.
Jag antar att det planar ut när intresset har lagt sig lite.
Nu måste jag ju testa ALLT!

Igår drabbades jag av mailhaveri så nu har jag fått ett nytt lösenord. Totalt omöjligt att memorera. Versaler och gemener blandat huller om buller.
Går inte ens att lalla en ramsa.

Inga kommentarer: