fredag 7 december 2012

7 dec Det här med mobiler...

Min ångest runt mobiltelefonen hemsöker min sömn.
Jag vet inte hur många varv det har gått i processen. Är det inte valet mellan Comviq och Telia, så är det valet om abonnemang ska vara med eller utan ny telefon = 30 kr/m extra för Iphone 4 och 70 kr/m för femman.
Dagens beslut är att vara kvar i Telia med min gamla telefon, avvakta i sex månader för analys hur mina räknar ser under den tiden.
Förutsättningarna mellan det abonnemang jag har idag och det jag får är rätt stor.
Ska tillägga: det är så mycket bekvämare att bara låta allt vara. Eller hur?
Eller: man vet vad man har inte vad man får. Om ens det.

(Jag har inte ännu kopplat in nya bredbandsuppkopplingen...)

Vinterpromenad i Haga.
Så fort man kommer ut från stadskärnan slipper man halka runt i modden.
Det är rätt trivsamt.

Inga kommentarer: