onsdag 26 december 2012

26 dec Annandag! Eller en annan dag.

Smittad igen. Vaknar med det traditionella första steget i ont-i-halsen-valsen: en alldeles särskild torrhet som inte går att dricka bort.

På nyheterna säger man att Sverige är sämst i världen på att hantera benskörhet. Folk med behov får inte rätt medicin etc. Och värst utsatt är - ta-dah - äldre kvinnor.
Min granne mittemot är drabbad.
Vet inte om hennes dag blir bättre om jag bekräftar hennes egna misstankar.
Min värsta farhåga är att bli sjuk och inte få hjälp samt fastna på ett tåg i ett svinkallt Norrbotten.
Det ena har jag lite kontroll över. Kommer inte INTE att åka tåg mot norr vintertid.
Men benskörhet? Det går väl att förebygga I suppose. Med motion, rätt mat och D-vitamin.
Jag googlar!

Har laddat ned en converterare, från mp4-filer till .avi - min nya dvd ska kunna läsa mp4 men nåt har hakat upp sig.
Jag testar mig fram.

Annars är dagens val följande:
1. Jaga socialakontakter.
2. Windowshopping.
3. Mysa med katt.
Man kan kombinera. Men jag vill välja. Lutar helt och fullt åt punkt 3.

Inga kommentarer: