söndag 7 juli 2013

7 juli Smått & Gott

Fotografera en lins - huvva vad svårt.

Jag har haft besök i några dagar. Min vän jag lärde känna på Stureby har varit hos mig.
Kattallergiker som hon är, fick hon sova hos grannen!

Undertorsdagen gick vi på en tre timmars stadspromenad. Det blev genom stan bort mot Skeppsholmen.
På kvällen åt vi underbart goda Tapas på restaurang Aqui Tapas på Kammakargatan - suveränt gott!

Sedan försökte vi se en  dansk deckare.
Det är inte alltid de är bra.

Fredag. Lång, lång cykeltur runt Södermalm resulterade i skavsår. Är det nåt fel på sadeln?
Kaffe på Skrovet.
Bad på Långholmen.
Lunch på Frappino (godaste kycklingen ever).
Cykeltur hem.
Vi drack rosa bubbel och skrattade åt "Tre Solar".
På kvällen satt vi på balkongen och åt småplock från Lidl.

Lördag.
Mitt sällskap åkte hem och jag cyklade iväg (efter ett block plugg) bort till Brunnsviken.
Herre jisses så mycket folk.
Jag badade och satt i keps och läste affärsjuridik.
Cyklade hem.

Halva helgen.

Idag ska det bli 27 grader.
Gissa vad jag ska göra...

Inga kommentarer: