tisdag 28 augusti 2012

28 aug STRUKTUR!

Vi kör lite recap igen.
I söndags lekte jag lite god samaritan. Åkte iväg till Sandra K, fast det regnade, med en bok och inhandlad Lidl-mat.
Jag bestämde mig för att vara borta i två timmar och höll tiden.
Det är sådana tider nu - struktur.
Allt - så långt det är möjligt - skall kartläggas.
Jag har skrivit ett schema för denna vecka: arbete, fritid och motion är inskrivet i block. Tricket att hålla sig till upptrampad stig är att även räkna in fritid eller tramstid eller ställtid.
Kalla det vad du vill.
Tid som inte behöver redovisas.
Ens för mig själv.
Schemat hänger på dörren.
Det är fult.
Visuellt förkastligt.
Jag vill ha en schysst whiteboard eller anslagstavla.
Anslagstavla är billigare.
Allt som är billigt är nödvändigt och prioriterat.
Arbetsblocket denna dag: 11-16 SÖKA JOBB. Därefter följer powerwalk.
Eftersom klockan är 10.33 har jag några minuter på mig att skriva här, borsta mina tänder (snart kommer det att ketos-stinka) och klä mig.
Lycka till!

Inga kommentarer: