söndag 9 oktober 2011

8 okt Cable & Cars

Fick en egen guidad tur i bil i går kväll av RIKTIGA LOCALS.
Sånt är alltid trevligt.
Det var ena M:ets släkting och hennes partner. Vi snurrade runt och hamnade tillslut på en italiensk restaurang med utsikt över ett upplyst San Francisco.
Vem är jag skyldig?

Idag började jag knata 09.10 och kom hem 16.00. Inte mycket av den tiden har jag suttit still.
Cable cars, krokiga gatan, lite Union square och down town, lite China Town, flyguppvisning och Ferry building.
Mer hann jag inte med innan energin rann ut.
Köpte min Holga-kamera och gick hem.
Painted Ladies och en extra tur till Haight, hann/orkade jag heller inte med.
Trist men sånt är livet när man ska jobba samtidigt.

Vid Ferry building åt jag min lunch - två FANTASTISKT goda argentinska piroger.
Det måste nämnas för det var de godaste piroger jag har ätit i hela mitt liv.

Inga kommentarer: