onsdag 5 oktober 2011

4 okt Big Sur - San Fran

Det här är Pfeiffer Beach, i Big Sur - nära vårt motell - Big Sur River Inn.
Vägen ned från highway 1 till stranden, är inte skyltad. Vet man inte vad man letar efter, är det ingen strand man ramlar på.
Jag hade googlat och förberett.
Det märks inte här men vågorna var galet höga och ljudvolymen.
Jag har filmat.
Här på stranden bar jag på tre kameror.
Nu är jag trött.

Vi körde vidare. Över Bixby bridge med fotostopp och vidare till... ja, vad var det nu då?
Småstäderna rinner ihop i en hög.
Vi åt mexikansk lunch i Santa Cruz.
Santa Cruz verkar vara en mysig stad - med boardwalk och strand och studenter och lite annat löst folk.

Men nu sitter jag i Dolores Heights (på gränsen till Castro - såg regnbågsflaggan vaja längre nedåt gatan) i ett mysigt hippierum i ett gammal hus. Hyr rum av ett latinamerikanskt par. Två andra tjejer hyr också, de har var sitt rum.
M & M dumpade av mig, åkte vidare till sitt boende.
Det regnar lite och skymningen faller.
Det jag hann uppfatta av San Fran, när vi körde in i stan var den totala mysigheten.
Husen är pastelliga och viktorianska och jag tror jag gillar det här - på en gång!

Inga kommentarer: