tisdag 31 augusti 2010

31 aug Designwalk in Helsinki

Design, design, design.
Vi har traskat runt hela Helsingfors - i flera timmar och jag med min packning.
Huvudet är fullt av intryck, nya idéer och samtal med folk från jordens alla hörn.
Vi har sett kläder, glas, möbler och smycken. Och allt däremellan. Ätit gott och druckit likaså.
Så mycket trevliga människor förutom surpuppan från Ryssland.
Det har varit fullt ös sedan 0700 imorse förutom 45 minuters "vila" på rummet innan det var dags för middag i häftig fabrikslokal.
Ett hundratal viktiga människor + jag, finsk buffé och ett maskförsett rockband i vita overaller.
Men när gruppen körde sitt andra set och trummisen fick frispel på cymbalerna, stod jag inte ut med det studsande ljudet mot alla kala väggar, så jag fick lift till hotellet 40 minuter innan den gemensamma avfärden.
Har dåligt samvete över att ha ditchat Micha.
Hoppas han förlåter mig.
Jag skrev en söt lapp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Attans, är lite avis fast på ett bra sätt. Jag har aldrig varit i Helsingfors så det vore banne mig på tiden! Dina inlägg är bra tips/knuffar! :-)

Cheers, Aina