torsdag 15 april 2010

15 april Elektriska svea

Ställer klockan tidigt. Idag försvinner elen då måste man vara förberedd. Hinner precis steka bacon och koka ägg så poff! Där satt jag och lyssnade på nyheterna, om det stora isländska molnet (ekonomin?) som har lagt sig över hela norra delar av landet. Nej, det är inte första april.
Telefonen ringer. En svägerska jag inte har sett på flera år, är nere i stan på kurs. Visst, hon är välkommen. Men nu på eftermiddagen har hon löst det som alla norrlänningar gör: man tar bilen. Så det bilas upp med hyrbil, tillsammans med några andra strandsatta.

Var varit på mitt Viktiga Möte. Det gick bra, kan man nog säga. He gave me candy and called me the light. Inte riktigt men nästan.

I väntan på ljuset, fikade jag hos två väninnor. Mer kaffe behöver jag inte ikväll.

Bokföringen är klar. Ska man bry sig CV idag eller mysa?

Inga kommentarer: