tisdag 22 november 2011

22 nov Med blanka golv

Det går åt ganska mycket kaffe hos mig.
Borde jag inte få det subventionerat?

Idag har jag ringt till SL och krävt svar på frågan varför de kör iskall luftkonditionering.
Jag fick inget svar men ett löfte att någon ska ta hand om fallet.

Det ringde på dörren i morse.
Nattgäst.
Nu är golven skurade.

Rödluvan har träffat en hund, med gott resultat.
Hon fräste bara en gång och var i det stora hela nyfiken och gick till och med fram och nosade.
När jag senare snoosade i hennes päls, luktade hon konstigt nog hund.
Då slog det mig!
Vilket inslag i en deckare: att poliserna fångar boven med hjälp av luktsinnet - kattens päls stinker nån avslöjande parfym.

Kaffepaus.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gammal klasskompis som hittat din blogg. Ska bli kul att läsa. Hoppas allt är väl, gillar dina alster./ Mari Johansson

Anonym sa...

God dag! och välkommen till min värld - eller delar av den. Snälla ord från dig!