söndag 27 april 2014

27 april Söndags-blues

Dagen började med timmar av dechiffrering på mitt nya jobb.
Det gick ganska bra men helt lätt är det ännu inte.
En ny språkdräkt och massor med öden & äventyr.
Mest öden faktiskt...

Mötte om Linnea på stan. Tittade på skor, som jag ska köpa vid tillfälle. Men vi hasade oss bort till Centralbadets innergård för skvaller och var sitt rosévinsglas.

Tog igen mig med sömn och telefonskvaller.
Orkade knappt prata.

Har precis gjort mitt träningspass för knäna. Det är inte långvarigt, inte jobbigt och det går fort.
Varje genomfört pass skrivs upp på ett schema som hänger på dörren.
Allt är schemalagt.

Särskilt Gummans mat & bajsschema.

Blommorna är vattnade.
Ett till kryss på listan.
Bara en sån sak.
Jag dricker kaffe och moar upp mig.
Tanken på skola, tre prov och en massa folk jag skiter i, gör mig lätt matt.
Vill vara hemma.

Inga kommentarer: