torsdag 3 januari 2013

3 jan Jag ska börja köpa Situation Stockholm

Det droppar på fönsterblecket.
En mix av snö och regn.
Dricker min andra kopp kaffe. Tänderna är oborstade.
Sorterar papper, skriver på bloggarna och rensar både i huvudet och på bordet.
Ska göra ett ärende till stadsbiblioteket idag och sedan träffa Emil, han jag åkte till Barcelona med för några år sedan.
Det blir nåt fik vid S:t Eriksplan.
Det var länge sedan jag var där.

Strax efter elva igår kväll fick jag ett mail.
Äntligen är det "nån" som vill ha mig. Har kommit in på en distanskurs "Informationsdesign - webbdesign".
2013 kanske blir ett bättre år.
Vad tror ni?

Igår hörde jag en konversation på t-banan.
En kvinnan går runt och tigger pengar. Jag gjorde en fuling och låtsades ringa i telefonen.
Hon passerar mig och någon bakom mig säger:
"Så du har inga tidningar idag (Situation Stockholm)?"
Hon svarar: Jag hade inte råd att köpa några. (Jag antar att de får köpa tidningarna för egen försäljning).
Jag fick så dåligt samvete att det värkte i magen.
Då tog jag ett beslut: varje gång jag ser en tillsynes nykter försäljare ska jag köpa en tidning och ge rejält med dricks.

Inga kommentarer: