söndag 25 juli 2010

25 juli Hosta, Sverige och fimpar

Varför får man hostattack när man ska sova?
Vad är det som händer i kroppen?
Annars var det mysigt att lyssna på regnet.

Slog på TV:n i morse. Repris på "Sveriges modernaste land". Gillade den serien. Ska se den igen. Tänkvärda och intressanta observationer om Sverige.
Jag gillar Sverige.
Sverige är bäst.

Märklig konversation häromdagen.
Jag ser en person (bland många) slänga sin fimp på marken.
"Jag avskyr när de slänger fimpar överallt" säger jag.
Mitt sällskap:
"Vad ska de göra då?"
"Men typ slänga skiten i en papperskorg eller bara ta reda på skräpet. Det är inte mitt bekymmer bara det inte ligger på backen".
"Men det luktar ju illa" svarar hon.
Eh?
JA, tänk! Fimpar, rök och cigaretter luktar illa.
Mitt sällskap:
"Vilken petitess, det är ju en struntsak".
Livet består av struntsaker. Får man inte ha åsikt om dem?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Knappast en petitess. Gräsmattan utanför oss är vitprickig av fimpar/filter som folk kastar från balkongerna ovanför. Det ser ut som om någon har tömt ut en stor kartong med frigolitbitar. Det ser för jävligt ut och jag blir så trött på att folk inte kan ta rätt på sin egen skit.

Anonym sa...

TACK! Whoever.