MorgonTV i söndags. Liza Marklund har skrivit en bok tillsammans med en amerikansk dito, James Patterson, som liksom Liza säljer böcker i samma mängd som vi andra skiter.
Om James vet jag inget men Liza producerar ungefär i samma kvalitet som vi andra... Ja, ni fattar.
Och det är bara att gratulera till de tu och Piratförlaget. Alla tre kommer nämligen att skratta sig fördärvade medan de trippar till banken.
Piratförlaget är nämligen, liksom filmbolaget Miramax, fantastiskt duktiga på marknadsföring.
Den som får släppa en bok via dem kan sluta oroa sig för pensionen.
En kompis säger, när jag muttrar om detta: "Det säger du bara för att du inte gillar Liza Marklund".
Ja, det är ju klart. Jag tycker nämligen att hon är en slarvig författare. Dålig om du så vill.
Dessutom tycker jag det är lite allmänt tråkig att marknadsföring är en sån big deal. Men det är väl bara böja mitt huvud inför det faktumet.
Sen kan jag ju inte låta bli att fundera lite på hur detta har kommit till stånd. Och varför vill James Patterson överhuvudtaget skriva med Liza? Elller ville han bara bryta ny mark och hooka upp med den som säljer bäst, oavsett innehåll?
Sen undrar jag ju givetvis hur det går till, rent praktiskt, när man dessutom talar olika språk.
Till sist: är det någon som har läst James P och kan ge mig ett uttalande?
Och ja, jag är avundsjuk. Jag vill också vada i pengar.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar